hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > قم|پیام شهردار قم به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)

قم|پیام شهردار قم به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)

دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد همزمان با فرا رسیدن اول ذی الحجه، روز ملی ازدواج و سالروز ازدواج حضرت علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه (سلام الله علیها) در پیامی این روز را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم، شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن اول ذی‌الحجه، سالروز ازدواج آسمانی مولی الموحدین حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام و بانوی بانوان دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها را تبریک و شادباش گفت.

متن پیام دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد به این شرح است:

بسمه تعالی

پیوند مبارک حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها حلقه وصل نبوت و امامت است.

خداوند متعال را شاکریم که پیوند خجسته مولای متقیان علی (علیه السلام) که تکثری در وحدت با حضرت زهرا (علیها سلام) که تفضلی در خلقت بود، مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیانَ را تفسیر گشت و پیوستی با برکت برای نظام خلقت قرار گرفت و نشان داد که ام ابیهای ولایت محور همتای لافتی الا علی است.

بی شک شناسایی و عمل به اصول کلى و خط مشی زندگانی اهل بیت علیهم السلام مسیر را برای تعالی و تکامل انسان هموار می سازد و درمان ناهنجاری های فردی و اجتماعی با عمل به نسخه های گفتاری و رفتاری بزرگان دینی به خوبی امکان پذیر است.

اول ذی الحجه سالروز پیوندی مبارک است که حلقه وصل نبوت و امامت و سند افتخاری ماندگار گردید و برکاتش، نظام هستی را متحول ساخت و زمینه تکامل بشریت را فراهم نمود. نسل حاصل از این پیوند آسمانی،نجات بخش و بیمه کننده نسل هاست و فاصله گیری از آن هویت های اصیل، باعث انحراف در زندگی فردی و اجتماعی می شود و گرفتاری هایی را در پی دارد.

قم کانون ظرفیت های منحصر بفردی است که می تواند در فرهنگ سازی و ارائه طریق نقش آفرین باشد و برایند این توانمندی های مختلف برای ترویج سبک زندگی اسلامی باید به کالبد جامعه تزریق شود و در این راستا نیاز است تا اقدامات عملی صورت گیرد و همت جمعی متولیان امر و دستگاه های تاثیرگذار برای اجرایی سازی بسیار موثر خواهد بود.

در این روز خجسته بهترین پیوند رقم خورد پس باید شاهد ثبت بهترین ها باشیم و لازم است نهضتی برای حمایت از ازدواج های آسان و ساده شروع شود تا با ترویج ازدواج آسان تقابلی جدی برای جلوگیری از ناهنجاری های اخلاقی و مقابله با جنگ نرم دشمن صورت گیرد.

اینجانب این روز خجسته را از جوار پرافتخار حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به ساحت مقدس و نورانی وجود با برکت حضرت ختمی مرتب پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم تبریک عرض نموده و عمل به دستورات سلاله پاکشان مقام معظم رهبری مد ظله العالی را در سایه عنایات خاصه بقیه الله الاعظم حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف برای همگان مسالت دارم.

دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد